9 Mart 2012 Cuma

Liderlik Konferansında Tutmuş Olduğum Notlar

Öncelikle Doğuş Üniversitesi Uluslararası İlişkler Kulübüne bu etkinlik için teşekkür ederim.Bu vesileyle Değerli Osman Pamukoğlu ile bir araya gelme imkanına sahip olduk.İlk etapta "Liderlik" tanımına değinen Osman Pamukoğlu soru sorulması için bizlere söz hakkı tanıdı.En önde oturmama karşın havada kalan elim bir türlü görülemedi.
Soru soramamanın verdiği üzüntüyle birden Pamukoğlunun peşine düştüm."Angut" isimli kitabı imzalattım.Ve kendisine "size sormam gereken bir soru vardı ancak maalesef sıra bana gelemeyince soramadım" dedim.Onca hengamede beni kırmayıp "sor bakalım" dedi.Bende sordum:
"Eski Genelkurmay başkanı İlker Başbuğ'un tutuklanması hakkında ne düşünüyorsunuz?" dememe kalmadan sorumun muhatabı olmayan bir kişi (bana kalırsa birazda saygısızlık ederek) "karar yüce Türk Mahkemesinin" dedi.Kısa bir sessizlikten sonra Pamukoğlu sorumu yanıtladı.Kendisine nezaketinden ötürü bu köşeden çok teşekkür ediyorum.Biliyorum yanıtı merak ediyorsunuz. Lakin ben sadece konferansta tuttuğum notları yazmakla yetineceğim.İyi okumalar:

"Liderlik konusunda yazılmış kitapların hepsi Amerikan kaynaklıdır.Hiçbiri bir işe yaramaz.Liderlik halk algısıyla ortaya çıkan bir kavramdır.Liderlik kavramı gelişi güzel addolunacak bir kavram değildir.Yarım insanlar Atatürk'ü, Napolyon'u bilemez, akıl erdiremez.Tam insanlar bunu aykırı görürler.Çünkü yarım insanlar çözemezler.


Liderliğin aykırı kitaplara göre 32 özelliği var.Kitabı yazanlar akıl ve mantıkla mı hareket ediyorlar, yoksa bunlara birşey mi öğretiliyor?


Liderliğin bence dört özelliği vardır;


1)Cesaret -anadan doğma olacak-
2)Zeka -herşeyi kavrayacak-
3)Çok güçlü sezgileri olacak -duygularının uçları açık-
4)Kendine sonsuz güven


Cesaret yoksa -Yaşam alanının tüm faaliyetlerinde- hiçbir şey yoktur.Cesaret yazgıdır. Yazgı ele avuca sığmaz.Yazgı cesurları sever.Cesaret, insan yaşamını serüven ve macera haline getirmeyi sever.


İnsanlar 4 mevsimdir;
-çocukluk
-gençlik
-yetişkinlik
-yaşlılık


Biraz da nasihat vererek gençliği boşuna çarçur etmeyin diyor Pamukoğlu...
Zaman denilen şey insanın ömrüdür.İnsan, acı ve zevk güüsünden hareket eder.İnsan için bunlar önemlidir;


-kazanç
-güvenlik
-şan ve şeref
Şan ve  şöhrete en çok halk düşkündür.Akla değil duyguya dayanır.


Liderliği anlayabilmek için, önemli, "gerçek liderlerin" biyografilerini okumak gerek diyor Pamukoğlu."


Pamukoğlu bu konferansta partisinin isminden bahsederken diyor ki :


Partinin adını "Hak ve Eşitlik Partisi" koyduk.Çünkü ülkemizde iki şey yoktu; Hak ve Eşitlik...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder