14 Nisan 2012 Cumartesi

PROF.DR.MEHMET HABERAL

Öncelikle paylaştığım linke tıklamanızı rica ediyorum sizlerden sonrasında yazacaklarımı okumanızı diliyorum.
Bknz:http://www.mehmethaberal.com.tr/anasayfa.php?#cv

Tam 3 yıl olmuş özgürlüğünden mahrum bırakılalı...Bir bilim insanına biçilen değere baktıkça... Bir hukukçu olarak buna kayıtsız kalamadım ve başladım yazmaya daha doğrusu içimi dökmeye...
Merakımdan arama motoruna Haberal'ın adını yazdım ve karşıma çıkan siteler aslında bulunduğumuz noktada beni hiç yanıltmadı ve şaşırtmadı.Okuduğum haber şu idi : "Haberal annesinin cenazesinde gülme krizne girdi." Eleştiriler gırla...Hiç hoş değilmiş yok cenaze töreninde olacak şey mi? Bu nasıl bir anne sevgisi,vs...şeklinde devam eden bir çok paylaşım okudum.
Haberal'ın gülme nedenide şu imiş: Haberal ile CHP'lilerin kahkahalarla gülmesini Ecevit hükümetinin başbakan Yardımcısı Hüsemattin Özkan, açıkladı: Bir partili, "Bugün hava çok güzel. Bahar geldi, harika bir güneş var" dedi. Sayın Baykal da o sırada, 'Her şey var ama Deniz yok' deyince, herkes kahkahayı bastı."

Öncelikle ifade edeyim ki, basın bu durumda(insanları uyutma hususunda) çok etken bunu göz ardı etmemek lazım.Haberi öyle bir yansıtıyor ki ,görselleri de öyle bir anda çekip basına koymuşlar ki sanırsın gerçekten annesinin öldüğüne çok sevinmiş.Demem o ki basın işini iyi yapıyor(!).Helal olsun basına ulaştı nihayet amacına!Nitekim, yapılan eleştiriler basının amacına ulaştığını gösteriyor.

İşin trajik boyutunu yansıtan yok hiç.Bir bilim insanı nedensiz(kimilerince nedenli yere!) yere tam 3 yıl boyunca hasta haliyle hapishanede yatıyor.Yabancı basın buna bir anlam veremiyor haklı olarak.Tıp dünyasında ilklere imza atmış bir bilim insanı hapise atmış olduğunuz.Farkındasınız değil mi?!
Soruma geliyorum: "Vicdanınız rahat mı?" , "Sahi 'adalet' yerini buldu mu?"

Hapis yatan sadece Haberal değil aynı zamanda millet iradesidir. Bu yönden düşündünüz mü hiç?Bilindiği gibi CHP'den Zonguldak milletvekili seçildi Haberal.

Düşünüyorum da belki ağlanacak haline gülüyordur Haberal olamaz mı? Yaşanılan bu trajediye gülüyordur eminim...

1 yorum:

  1. Adsız4/14/2012

    Çok Çok yazık gerçekten.Diyecek birşey bulamıyorum.Çaresizlik ne kötü...

    YanıtlaSil