14 Temmuz 2012 Cumartesi

Hukuk Fakültesini Okumak İsteyenler İçin Yazılmış Bir Yazı...




Hukuk Fakültesi...Bin bir zorlukla girilen ve bitirmesi de bir hayli zor olan fakültedir. Kısacası, girmesi bir dert bitirmesi bir dert bitirip meslek sahibi olunması ayrı bir dert olan fakülteden bahsediyoruz.

Fakülteye girmeden pek çoğumuz hayal ederiz. Savcı olacağım, Hakim olacağım, Avukat, Noter olacağım diye...Bir şekilde fakülteye yerleştirilirsiniz ( vakıf veya devlet hangisi olursa artık). Başlangıçta kavramları anlamakta güçlük çekersiniz ama şüphe yok ki zamanla bu duruma alışırsınız. Derse giren hocalar ilk önce neden bu fakülteyi tercih ettiniz? Ne olmak istiyorsunuz? şeklinde pek de şaşırılmayacak soru sorarlar. Kimi savcı, kimi hakim, kimi de bence en güzeli olan  avukatlık mesleğini seçerek soruya açıklık getirirler. Bir kısmı da akademisyenlik düşünür. 

Türkiye'de hakim açığımız var malum ama hakim olmanın önüne bir takım zorluklar getiriliyor. Sınavı başarıyla tamamlıyorsun bu sefer de mülakat engeline takılıyorsun. Tanımış olduğum bir çok avukat mülakat aşamalarında elendiklerini belirttiler. Avukat olmak istiyorsun. Stajını tamamladın. İki seçenek var önünde ya kendi büronu açacaksın -ki ilk başlangıçta cesaret ister, sermaye ister, deneyim ve çevre ister. Bunlar olmazsa büyük ihtimal açtığın büronu kapatmak zorunda kalacaksın.  ya da bir avukatın yanında az bir ücretle çalışacaksın. Yanında çalıştığın avukatlar başka iş almanı istemeyecekler veya aldığın işten pay isteyecekler. 

Akademisyenlik ise saydığımız meslekler arasında en güzeli ama en çok emek gerektireni desek yanlış olmaz. Diploma notun çok yüksek olacak bir kere hukuk fakültesi bu, dersleri zordur geçmesi de...Vakıfta okuyorsan yaz okuluna kalmamak için en azından geçer bir notla geçeyim yükseklerde gözüm yok dersin. Ama sonrasında yüksek not almanın gerekliliğini anlarsın lakin artık iş işten geçmiştir...Onu da sineye çekersin önemli olan ALES bu sınavdan iyi puan alayım yerleşirim dersin tabi yabancı dil sınavları da var malumunuz tek başına ALES yetmiyor. ALES'ten iyi alırsın ama yabancı dilin yoksa geliştirmek için çaba harcarsın sınav şartını sağlayan yabancı dil puanını da alırsın. Sınav tarihleri belli olur mülakata girersin taaa fakültenin birinci sınıfından ummadığın bir soru gelir küt kalırsın, sınav çıkışı bakarsın sırada bekleyen bir sürü aday var. 

Düşündüm de öğrenci olmak en iyisi ...Mezuniyete az bir zaman kala üzülmüyor değilim. Keşke hiç bitmese bu öğrencilik mezun olmasam bu stresleri yaşamasam diyorum. Halbuki fakülteye başlarken biran önce mezun olmayı isterdim o zamanlar...

Bu arada hukuk okumak isteyen arkadaşlara şunu söylemeden bu yazıyı bitirmeye hiç niyetim yok. Azim, kararlılık ve istek tüm zorlukların üstesinden gelir. Ne kadar zorlukları olsa da hukuk fakültesini tercih ettiğim için içimde en ufak bir pişmanlık belirtisi yok. Zira, okuduğunuz fakülte hukuk olunca bu size ayrı bir vizyon katıyor. Hayata bakış açınız tamamen değişime uğruyor. Hak arama mücadelesinde etkin bir rolü üsteniyorsunuz. Bunun değeri asla paha biçilemez. Yazımı Kanuni Sultan Süleyman'ın sözü ile bitirmek istiyorum;

kılıcın yapamadığını, adalet yapar...
Saygı ve dostlukla...

36 yorum:

  1. ben hukuk okumak istiyorum ama şimdi gözüm korktu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız3/26/2015

      11 senedir bitiremedim hukuku (

      Sil
  2. Adsız1/04/2014

    bende çokk kortum napcaz yaaa

    YanıtlaSil
  3. Adsız3/31/2014

    Olsun.66 bğn sıralamam 20 bine çeken cukurovaya girebilir miym

    YanıtlaSil
  4. küçüklüğümden beri avukatlık istiyorum ama şu yazıyı görünce daraldım yemin ederim oyy :'((

    YanıtlaSil
  5. Adsız8/15/2014

    vuu dedım valla sırf hukuk için yarışmak ıstedım ama bu yazılar gercegı yansıtıyor hukuk okuyup normal memur gıbı calşan lar var gerçekten oyle gıbı gıbı..

    YanıtlaSil
  6. söylediklerinizin çoğuna katılıyorum haklısınızda ülkemizde adalet yetersizliğine bende çoğu kez şahit oldum fakat söyler misiniz bana şu an ülkemizde hiç çaba harcamadan sadece okuduğun bölümü söyleyip işe girebilen bi arkadaşımız var mı ? Kimsenin ooo sen bunu mu okudun deyip bizi işe almasını okurken hiç sıkıntı çekmeden okuyabilmeyi beklemiyoruz zaten yada çoğul konuşmayayım beklemiyorum. Sizde belirtmişsini z ülkemizde gerçekten yansız bi adaletin olmadığını bende katılıyorum.Lakin bundan yakınmak yerine adaletin sağlanabilmesi için en azından ülkemizde ki hukuk okumak isteyen biz gençlerimize hukukun güzel yanlarını manasını aşılamak daha doğru bi davranış olmaz mı ? okuduğunuz yıllar boyunca sadece kötü anılarınız birikmemiştir elbet diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  7. İstersek her şeyi yapabiliriz arkadaşlar gözünüzü korkutmayın olanlar nasıl oldu hakim savcı hem sizde istemez misiniz bu ülkenin adaletli hakim ve savcıları olmayı.gelecek bizim elimizde umutsuz olmak Bi Türke yakışmaz

    YanıtlaSil
  8. sen yazarken rahatlamışsın ama ben okurken gözümü korkutun

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. Adsız1/04/2015

    Ben matematik çozmekten zevk aliyorum ama hukukta matematik dersleri yok diye biliyorum? düsündügüm zaman bana gore en uygun meslek ve severek yapacagimi dusunsugum meslek oldugu icin hukuk okumak istiyorum. sizce ne yapmaliyim?

    YanıtlaSil
  11. Adsız3/15/2015

    Hangi meslek zor değildir ki , mesleği geç hangi attığımız adımda zorlanmayiz elbette olacak yanlışlar , elbette akacak alın terleri , bazı yarışlarda ikinci olmayı da bilicez ama pes etmeyeceğiz yani etmemek zorundayız .Belki size göre hukuk uygulanamıyor olabilir ancak hukuk uygulanması için hukukçuların da olması daha daha çok olması lazım...

    YanıtlaSil
  12. Bu ülkenin gençliği bir çok şeyin farkında. İster liselerde olsun ister üniversitelerde sistemi kökünden değiştirmek için oldukça özverili bir şekilde çalışıyorlar. Bu baskıcı yönetime karşı kendilerini savunmak, geleceğe ise daha yaşanılır bir Türkiye bırakmak çabası içerisindeler. Bende bu kervana katılmış birisi olarak geleceğin yarınları için, ülkemdeki tüm haksız tutumlara karşı adaleti savunacak, yeni bir Türkiye için "hâkime" rütbesiyle hakkın ve hukukun yanında olacağıma namusum ve şerefim üzerine and içeceğim!

    YanıtlaSil
  13. Bu yazı hukuk okumak isteyenleri asla korkutmasın zira hayatın her anında her türlü zorluk var

    YanıtlaSil
  14. Adsız8/23/2015

    yazı ne kadar gerçekleri anlatsa da küçükumutlarımıza ışık vermiyo. Bi umut ışığı olmalı hep. Çalışmadan emek olmadan bi yerlere gelemezseniz. Burası TÜRKİYE..

    YanıtlaSil
  15. Adsız8/23/2015

    Bunlar güzel sebepler

    YanıtlaSil
  16. Adsız9/27/2015

    Bence gayet iyi yazmıs iyikide yazmis. Ulkemizde her gecen yil hukuk okuyanlar artiyorda kaci bu durumlarla karsilasinca pisman oldu kim bilir. Bunlari gogusleyemeyecek bunlara tahamul edemeyecek insan secmez bu bolumu ve kendi keske bunu secmeseydim okumasaydim dememis olur,mutsuz bir hukukcu olacagina belkide mutlu bir baska meslek sahibi insan olur.

    YanıtlaSil
  17. Adsız9/27/2015

    Bunlari gogusleyemecek kisi secmemis olur iste.

    YanıtlaSil
  18. Beyler hukuk zor bir bölüm kabul ben bu sene hukuk à hazırlanıyorum ama şunu unutmayın Vehbi Koç bir anda Vehbi Koç almadı sabancı bir anda sabancı olmadı bunlar zamanla çalışarak oldu tamam avukat olurum bir avukatın yanında çalışırım ama adam akıllı kendimi gösterdikten sonra kendi büro mu açarım şimdi diyeceksiniz bu kadar kolaydı sanki eğer adaletli bir türkiyeye inanırsan kolay!!!!!

    YanıtlaSil
  19. Ben polis im ama hukuk okumak istiyorum, zorluklar ideallerini gerçekleştirmek isteyenleri kırbaçlar sadece..

    YanıtlaSil
  20. ışte bu yüzden hukuk secmedim 470 puan alıp tercih yapmadim

    YanıtlaSil
  21. hayirlisi olsun herkese

    YanıtlaSil
  22. Adsız2/01/2016

    Merhabalar yazdığınız yazı gerçekten çok güzel bende hukuk düşünüyorum. Fakat basarabilir miyim? Bu korku var sözel derslerim çok iyi fakat sayısal derslerden korkuyorum 10. Sınıfa gidiyorum 9. Sınıfta 4 tane zayıfim vardı. 2. Dönem duzelttim bu yıl zayıfim yok matematik gibi derslerin üzerinde duruluncada yapıldığını gördüm 2. Dönem takdir almayi hedefliyorum sayısal dersleride duzeltecegime inanıyorum 11. Sınıfta eşit ağırlık sececegim sizce bu sevdadan vazmigecmeliyim? Yoksa devam mı etmeliyim yapabilir miyim? Yorumunuzu bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazıyı okuduktan sonra hukuk seçmenin nekadar doğru bir karar olduğunu. fark ettim.Mahkemede 'Gerçekler kazanılmiyor,Mahkemede kazanılan gerçek sayılıyor.'bende bunu degistirecegim...

      Sil
  23. Adsız2/11/2016

    Artik vazgectim diyebilirim

    YanıtlaSil
  24. Bende hukuk istiyorum ama bir an tedirgin oldum.aslinda doğruları söylüyor

    YanıtlaSil
  25. Adsız7/15/2016

    Merhaba! Acikcası gözümü korkutan, içimi karartan bir yazı olsa da merak ettiğim konular üzerinde durmuşsunuz ve eh napalım; gerçekler acıdır neticede. Yine de hayalimden vazgeçmiycem, ben elimden geleni yapayım da... Ve tuhaftır kendimi biraz daha güçlenmiş hissettim, çoğu kişi okuyup vazgeçince... Boşuna hukuk demiyorlar, gerçekten büyük bir savaş, mücadele olsa gerek.

    YanıtlaSil
  26. adsız9/18/2016

    Asla kormammıza gerek yok çok çalışırsak eğer başarabiliriz :)

    YanıtlaSil
  27. Okumuyorum zengin koca arayışına girmeye karar verdim diyesim geldi aödmmdmd

    YanıtlaSil
  28. Bu yazıyı okuduktan sonra yorumlardan anlaşıldığı üzere herkesin gözü korkmuş ama ben daha da heveslendim çünkü soru başarmak insana keyif verir...

    YanıtlaSil
  29. Adsız5/10/2017

    ben hala vazgeçmedim hukuk okuyacam kararlıyım

    YanıtlaSil
  30. Adsız5/17/2017

    ARKADAŞLAR !!! Lütfen bu yazı yüzünden kendi hedeflerinizden vazgeçmeyiniz . Burada asıl anlatılmak istenen olay ; hukuk bölümünü okur isek karşılaşacağımız zorlukları söylüyor , ancak yazar bunları yazarken birazda kendisini baz alarak durumu bize aktarmış , karşılaştığı sorunları ele almış ve gerçektende doğruları söylemiş.
    Ben de ilk paragrafı okuyunca neredeyse vazgeçecektim ama biraz düşündüm , madem ki hukuk okumak bu kadar zor şu anki hakimler, savcılar , avukatlar ve akademisyenler uzaydanmı indi ?��
    Tabiki hayır . Onlarda bizim gibi onlarda insan emek harcadılar ve emeklerinin karşılığınıda aldılar . Ben de şu an 11. Sınıfım benimde hedefim hukuk okumak ve her ne olursa olsun ne kadar zor olursa olsun bu hedefimden vazgeçmeyeceğim sonuna kadar çabalayacağım . Sizlere tavsiyem hiçbir zaman çevredeki söylenenleri pekte takmayın hedefinizden vazgeçmeyin ��
    ALLAH YAR ve YARDIMCIMIZ OLSUN
    MESLEKTAŞLARIM �� Barış CAN

    YanıtlaSil
  31. Sayısalcıyım ayrıca yazılımla ilgileniyorum çok seviyorumda ama içimdeki adaletli olma duygusundan dolayı hukuk okumak istiyorum yazdığın bu cümle "Hayata bakış açınız tamamen değişime uğruyor. Hak arama mücadelesinde etkin bir rolü üsteniyorsunuz." hukuk okumak istememin sebebi sanırım doğru yoldayım ayrıca gözüm korktu diyen arkadaşlar için herşeyin bir zorluğu vardır çabalamazsan hiç bir şey elde edemezsin ve birşeylere sahip olmak istiyorsan çalışmalısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız7/11/2017

      ayn bencede çok güzel yazmışsınız

      Sil
  32. Adsız5/20/2018

    Kanuni Sultan Süleyman, eğer burada ilahi adaletten bahsediyorsa katılıyorum, Kanunların adaletini ise " adaletin yapamadığını kılıç yapar" şeklinde olmalıdır diye düşünmeden edemiyorum...

    YanıtlaSil
  33. Hangi hukuk, hangi hak arama mücadelesi. Ah ne günlere kaldık ne yazık ki.. Siyasilerin yönettiği bir yargıdan ne çok şey bekliyoruz.

    YanıtlaSil