23 Ocak 2022 Pazar

AVUKAT MUSTAFA ERDİNÇ USTAOĞLU İLE AVUKATLIK MESLEĞİ ÜZERİNE RÖPORTAJ




KENDİNİZDEN KISACA BAHSEDEBİLİR MİSİNİZ? 

Ben Avukat Mustafa Erdinç USTAOĞLU, 1991 Yılının Nisan ayında doğdum. Ankaralıyım. İlkokul ve ortaokulu Türkiye’nin çeşitli şehirlerinde; lise ve üniversiteyi ise Ankara’da okudum. Atılım Üniversitesi Hukuk Fakültesinden 2016 yılında mezun olarak Ankara Barosunda stajımı başlattım. Öte yandan Ufuk Üniversitesi Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans programına da kabul aldım. 2018 yılında ise kendi hukuk büromu açtım. Halen Ankara’da kendi ofisimde mesleğimi icra etmekteyim. 

 HUKUK FAKÜLTESİNİ OKUMAYA NASIL KARAR VERDİNİZ?

Aslında çocukluk hayalim değildi. Hep uzay ve gök bilimine ilgim vardı fakat zamanla ayaklarım yere bastı ve hayatımı idame ettirebileceğim meslekleri düşünmeye başladım. Ben hukukçu bir aileden geliyorum, dolayısıyla avukatlık, hâkimlik ya da cumhuriyet savcılığı en gerçekçi seçenekler arasındaydı. Karakterime daha uygun olduğu için motivasyonumu avukatlık üzerine kurdum ve hukuk fakültesini kazandım. 

HUKUK FAKÜLTESİNİ OKUMAK İSTEYENLERE TAVSİYENİZ NELERDİR? 

Hukuk Fakülteleri ülkemizde popülerliğini uzun süre korumuş olsa da gelişen teknoloji ve yeni dünya düzeni ile birlikte birçok yeni meslek ortaya çıktı. Hukuk Fakültesi okumak isteyenler öncelikle bu mesleğe uygun olup olmadıklarına karar vermeli, daha sonra ise yeni mezunlar ile iletişime geçerek mesleğin mevcut durumu ile ilgili bir kanıya varmalı ve bunu göze alarak fakülteye gelmeliler. Aksi takdirde emeklerinin karşılığını alamadıklarında, hayal ettikleri mercilere gelemediklerinde veya arzuladıkları saygınlığı göremediklerinde hayal kırıklığına uğrayabilirler.

TÜRKİYE’DE AVUKAT OLMANIN AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI SİZCE NELERDİR?

 Avantajı, her şeyi bildiğimizin sanılması; dezavantajı ise gene her şeyi bildiğimizin sanılması. Her ne kadar mezun sayısı artsa da halen saygınlığını koruyan bir meslek. Öte yandan mesleki sorumluluğun yüksek olması avukatların psikolojisini olumsuz yönde etkileyebiliyor. Türkiye’de avukat olmanın zorlukları olsa da avantajlarının dezavantajlarından daha fazla olduğunu düşünüyorum. 

İDEAL MÜVEKKİL-AVUKAT İLİŞKİSİ SİZCE NASIL OLMALIDIR? 

Şeffaf, etkin ve mesafeli. Müvekkillerin beklentisini ve haklarını doğru tespit edip, hukuki sürecin riskleri ile maddi külfetine ilişkin gerçekçi bilgilendirme yapılarak iş ilişkisi kurulmalı. Her önemli gelişmede müvekkilin anlayacağı dilde kısa ve öz bilgilendirme yapılmalı. Öte yandan müvekkiller ile mesai saatleri dışında görüşmemeye özen gösterilmeli. Yaşı ve konumu ne olursa olsun hitap kurallarına dikkat edilmeli. Ben kendi profesyonel meslek hayatımda bu sınırlara dikkat ediyorum. 

AVUKATLIK MESLEĞİ İLE İLGİLİ EN TEMEL SORUN SİZCE NEDİR? BU SORUNUN GİDERİLMESİ İÇİN YAPILMASI GEREKENLER NELERDİR? 

Günümüz itibarıyla en temel sorun gelir kaygısı. Bunun önüne geçilmesi adına Avukatların katılımının zorunlu olacağı iş kalemleri geliştirilebilir. Örneğin tapuda ya da noterde yapılacak bazı işlemlerde avukatın zorunlu olması gibi. Bunun dışında özellikle yeni meslektaşlarımızın faydalandığı CMK tarifesindeki düşük ücretler AAÜT seviyesine artırılabilir. Uzlaştırma tarifesi artırılabilir. Zorunlu arabuluculuğun kapsamı daha da genişletilebilir. Bunlar gelir ile ilgili aklıma ilk gelenler. Haricinde, avukatların yetkileri daha da artırılarak , memura bağımlılıktan kaynaklanan gecikmelerin önüne geçilmesi de hem avukatlar hem de taraflar için faydalı olacaktır. 

A R A B U L U C U L U K SİS T E Mİ H A K K I N D A Kİ O L U M L U / O L U M S U Z DÜŞÜNCELERİNİZ NELERDİR? MEVCUT SİSTEMİ DOĞRU BULUYOR MUSUNUZ? 

Mevcut sisteme olumlu bakıyorum. Mahkemelerin iş yükü ve davaların uzun yıllar sürdüğü de dikkate alındığında arabuluculuk oldukça etkili bir yöntem. Güçsüz tarafın haklarının suistimal edilmemesi adına arabuluculuk müzakerelerinden önce bir avukata danışılması daha sağlıklı olacaktır.

 AVUKAT OLARAK KENDİNİZE ÖRNEK ALDIĞINIZ BİRİLERİ VAR MI? 

Öğrenciyken vardı. Birçok avukatın ofisini ziyaret ettim, telefonlar ile iletişime geçtim. Tecrübeye her zaman saygım vardır. Meslek hayatıma geçtiğimde ise daima kendim ile yarıştım, başka avukatları örnek almaktan öte kendimi geliştirmeye ayırdım mesaimi. 

ALDIĞINIZ EN İLGİNÇ DAVA NEYDİ?

Kedi tahliyesi davası, sitede kedilerden rahatsız olan birtakım şahıslar süreç başlatmak istemişti. Şu anki aklım olsa kedilerin vekili olurdum. İnsanları anlamak zor.

Kıymetli Meslektaşım Av. Sinem SAÇKAN’a bana bu fırsatı verdiği için teşekkür eder, başarılarının devamını dilerim. Sevgi ve Saygılarımla…

                                                                              Katılımınız ve katkılarınız için teşekkür ederiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder