23 Ocak 2022 Pazar

AVUKAT SELMAN KAYA İLE AVUKATLIK MESLEĞİ ÜZERİNE RÖPORTAJ

 


KENDİNİZDEN KISACA BAHSEDEBİLİR MİSİNİZ?

Ben Selman KAYA. 1994 yılı Şanlıurfa doğumluyum. Ocak - 2015 yılında Doğuş Üniversitesi Hukuk Fakültesine başladım Haziran - 2018 yılında mezun oldum. Daha sonrasında ise Ocak - 2020 yılında avukatlık ruhsatımı aldım ve halen serbest avukatlık yapmaktayım. 

HUKUK FAKÜLTESİNİ OKUMAYA NASIL KARAR VERDİNİZ?

Çok hatırlamamakla birlikte 10-11 yaşlarında iken annemle bir konuşmamı aktarmak istiyorum. Bir gün annemin yanına giderek "anne, bana hep doktor ol diyorlar ama ben doktor olmak istemiyorum savcı olmak istiyorum" dedim. O günden sonra hukuk fakültesini okumayı hayal ettim ve sonunda hayallerimden birine kavuştum.

HUKUK FAKÜLTESİNİ OKUMAK İSTEYENLERE TAVSİYENİZ NELERDİR?

Hukuk fakültesinde okumak isteyenlere en büyük tavsiyem fakültede okurken bile bir hukuk bürosunda çalışmaları olacaktır. Çünkü çalışmak en büyük erdemdir. Okudukları konuların ve olayların pratiğini yaptıktan sonra hukuk sistemini daha iyi kavrayabileceklerdir.

TÜRKİYE’DE AVUKAT OLMANIN AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI SİZCE NELERDİR?

Ben açıkçası küçüklüğümden beri Savcı olmanın hayalini kuruyordum. Mezun olduktan sonra bu fikrim değişti. Çünkü avukatlığın o aksiyonu o heyecanını savcılık mesleğinde göremedim. Benim için avukatlık heyecandır. Her koşulda çözüm üretebilmektedir. İşte bence avukatlığın en büyük avantajı aksiyonudur. Çünkü kendini hukukun her alanında geliştirme şansın her zaman devam etmektedir. Avukatlık mesleğinin dezavantajı olarak ancak şunu söyleyebilirim ki gecemizin gündüzümüzün olmamasıdır.

İDEAL MÜVEKKİL-AVUKAT İLİŞKİSİ SİZCE NASIL OLMALIDIR?

Her insan farklıdır. Bu nedenle her insan için ideal ilişki kıstasları değişmektedir. Fakat ne olursa olsun samimi olmak gerekmektedir. Müvekkili yanıltmamak olanı olduğu gibi söylemek gerekmektedir.

AVUKATLIK MESLEĞİ İLE İLGİLİ EN TEMEL SORUN SİZCE NEDİR? BU SORUNUN GİDERİLMESİ İÇİN YAPILMASI GEREKENLER NELERDİR?

Mesleğimizin en büyük sorunu bana göre protokoldeki yerimizin belli olmamasıdır. Bu sorunun çözülmesi gerekmektedir. Bu nedenle avukatlık mesleği için yeni kanuni düzenlemeler yapılması gerektiğini düşünüyorum.

ARABULUCULUK SİSTEMİ HAKKINDAKİ OLUMLU/OLUMSUZ DÜŞÜNCELERİNİZ NELERDİR? MEVCUT SİSTEMİ DOĞRU BULUYOR MUSUNUZ?

Arabuluculuk sistemine kesinlikle olumlu bakıyorum. Fakat arabuluculuk sistemi maalesef süre uzatmak için kullanılmaktadır. Bu nedenle yeterince verimli kullanmamaktayız. Bu süre uzatma kültürünün değişmesi ile mahkemelerdeki iş yükü azaltacaktır. Bu kültürü de ancak biz avukatlar değiştirebiliriz.

AVUKAT OLARAK KENDİNİZE ÖRNEK ALDIĞINIZ BİRİLERİ VAR MI?

Yanında stajımı yaptığım, bana avukatlığı sevdiren, üstadım Avukat Ufuk Uzunoğlu’dur. Yukarıda söylemiştim benim çocukluk hayalim savcı olmaktı. Fakat Ufuk Beyin yanında çalışmaya başladıktan sonra avukat olarak devam etme kararı aldım.

Katılımınız ve katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder