21 Ocak 2022 Cuma

AVUKAT BEYZA BİLGİN İLE AVUKATLIK MESLEĞİ ÜZERİNE RÖPORTAJ


                                             

KENDİNİZDEN KISACA BAHSEDEBİLİR MİSİNİZ?

Doğuş Üniversitesi Hukuk Fakültesinden 2013 senesinde mezun oldum. Halihazırda Marmara Üniversitesi’nde Mali Hukuk alanında master yapıyorum. İstanbul Bostancı ‘da serbest avukat olarak faaliyet gösteriyorum.

HUKUK FAKÜLTESİNİ OKUMAYA NASIL KARAR VERDİNİZ?

Lise zamanlarında karar verdim. İnsanların haklarını bilmesi çok güzel bir şeyken başka insanların haklarını savunabilmek daha da güzel bir şey. Bu sebeple bu bölümü tercih ettim.

HUKUK FAKÜLTESİNİ OKUMAK İSTEYENLERE TAVSİYENİZ NELERDİR?

Hukuk gerçekten güzel ve zor bir bölüm. Bu sebeple kişi gerçekten hukuk fakültesini tercih etmeyi arzularsa başarılı olabilir. Çünkü hukuk fakültesinde dersleri geçmek için gösterdiğiniz çabayı mezun olduktan sonra iş hayatında daha da fazla bir şekilde göstermeniz gerekiyor. 

TÜRKİYE’DE AVUKAT OLMANIN AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI SİZCE NELERDİR?

Hukuk fakültesinden mezun olunca iş bulma zorluğu var evet bu bir dezavantaj ancak bu bölümden mezun olup başarılı olursan çok iyi bir mevkiye gelme imkanına sahip olabiliyorsun.

İDEAL MÜVEKKİL-AVUKAT İLİŞKİSİ SİZCE NASIL OLMALIDIR?

Güven ilişkisine dayanmalı.

AVUKATLIK MESLEĞİ İLE İLGİLİ EN TEMEL SORUN SİZCE NEDİR? BU SORUNUN GİDERİLMESİ İÇİN YAPILMASI GEREKENLER NELERDİR?

Çok fazla hukuk mezununun olması. Bunun için daha fazla Hukuk Fakültesi açılmaması gerektiğini düşünüyorum.

ARABULUCULUK SİSTEMİ HAKKINDAKİ OLUMLU/OLUMSUZ DÜŞÜNCELERİNİZ NELERDİR? MEVCUT SİSTEMİ DOĞRU BULUYOR MUSUNUZ?

Arabuluculuk sisteminin eleştirilecek ve takdir edilecek yanları var. Öncelikle mevzuat anlamında bu alanda bir açıklık söz konusu. Mevcut sistemi yeterli bulmuyorum.


AVUKAT OLARAK KENDİNİZE ÖRNEK ALDIĞINIZ BİRİLERİ VAR MI?

Tek bir kişiyi değil bir çok meslektaşımı gözlemliyorum. Takdir ettiğim noktaları mutlaka oluyor.


Katılımınız ve katkılarınızdan dolayı teşekkür ederiz.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder