20 Ocak 2022 Perşembe

AVUKAT BURAK ÇELİKKOL İLE RÖPORTAJ

 

 

KENDİNİZDEN KISACA BAHSEDEBİLİR MİSİNİZ?

Elbette, benim adım Burak ÇELİKKOL ve 26 yaşındayım. Lise eğitimimi İstanbul’un Avcılar ilçesinde bulunan Süleyman Nazif Anadolu Lisesi’nde tamamladım. Sonrasında dönemin Ösym sınavı olan YGS-LYS sınavlarında elde ettiğim sıralama ile İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesini kazandım ve lisans eğitimimi orada tamamladım.Avukatlık ruhsatımı 2021 yılının Kasım ayında aldım. Ancak eğitim hayatım boyunca hukukla ve avukatlıkla sürekli iç içe oldum.Aslen Sivas’lı olmakla birlikte doğduğum günden beri İstanbul’da yaşıyorum. Genç bir avukat olarak bağlı çalışmak yerine zoru seçerek kendi ofisimi açtım ve ruhsatı aldığım günden beri çalışmalarımı kendi ofisimde gerçekleştiriyorum.

 

HUKUK FAKÜLTESİNİ OKUMAYA NASIL KARAR VERDİNİZ?

Ülkemizin her alanın, toplumun derinliklerine kadar her yerde uzun yıllardır adaletsizlik kol gezmektedir. Çocukken yalnızca sokaklarda gördüğümüz adaletsizliği, büyüdükçe her yerde görmeye başladım. Bu durum istemsiz olarak bende bu alana karşı bir arzu uyandırdı. Bu nedenle her zaman hukuk okumak istedim ve bu uğurda çalışıp hukuk fakültesini kazandım.

 

HUKUK FAKÜLTESİNİ OKUMAK İSTEYENLERE TAVSİYENİZ NELERDİR?

İnsanların hukuk bölümüyle alakalı en büyük yanılgılarından birisi “o kalın kalın kitapları ezberlemek zorundasın.” algısıdır. Bir hukukçu hiçbir şeyi ezberlemek zorunda olmamakla birlikte hukukla alakalı her şeyi bir insanın bilmesi mümkün değildir. Hukukçu iyi ezber yapan değil, aradığı bilgiyi nerde bulacağını bilen kişidir. Bunlarla birlikte hukuk fakültesi okumak sabır ve çalışkanlık gerektirir. Okurken azimli olmalılar ve araştırmaya her zaman açık olmalılar.

 

TÜRKİYE’DE AVUKAT OLMANIN AVANTAJLARI VE DEZAVANTAJLARI SİZCE NELERDİR?

Avukat olmanın en büyük avantajı haklarını biliyor olmak. Bununla beraber toplum nezdinde eski saygınlığı kalmasa da hala saygın bir meslek olarak görülüyor olmasıdır. Avukatlığın en büyük dezavantajlığı ise toplumda avukatların taraf olarak görülmesidir. Avukatlar taraf değil yalnızca vekildir. Boşanma davasında eşin avukatı onları boşamaz, kendi müvekkilinin hakları ve istekleri doğrultusunda hareket eder. Veya borçluya hacze giden avukat alacaklı değildir, alacaklının vekilidir. Birçok zaman taraf olarak görülen avukatlar hak hukuk bilmez kişiler tarafından şiddet görmektedir. Yeri geldiğinde siyaset adamları bile avukatları toplum önünde hedef göstermektedir.

 

İDEAL MÜVEKKİL-AVUKAT İLİŞKİSİ SİZCE NASIL OLMALIDIR?

Avukat ve müvekkil arasında sağlıklı bir iletişim ortamı kurulması gerekir. Bu ortam ne çok laubali bir ortam olmalı ne de çok resmi bir ortam. Lüzumu olmadığı süreci müvekkille her konuda diyaloğa girmemek gerektiği kanaatindeyim. Önemli bir konu olmadığı sürece mesai saatleri dışında aranmaması gerektiğinin söylenmesi veya bunun hissettirilmesi gerekir. Bunun sebebi olur olmaz hukuk dışı konularda bile çok uygunsuz saatlerde avukatların aranabileceği düşüncesinin oluşturulmaması gerektiğini düşündüğümdendir. Çünkü günümüzde avukatlar bir robot gibi görülmekte ve sanki müvekkil-avukat değil de patron-işçi ilişkisi varmış gibi kullanılmaya çalışılmaktadır. Bunun önüne geçilmesi gerek.

 

AVUKATLIK MESLEĞİ İLE İLGİLİ EN TEMEL SORUN SİZCE NEDİR? BU SORUNUN GİDERİLMESİ İÇİN YAPILMASI GEREKENLER NELERDİR?

Avukatlık mesleğinin en temel sorunu hukuku bilmeyen avukatları bünyesinde barındırmasıdır. Bunun temelinde de yetersiz hukuk fakülteleri yatıyor. Günümüzde artık hemen hemen her üniversitede Hukuk Fakültesi bulunuyor ancak akademik kadrolarına baktığımızda ya birkaç profesör ya da sözleşmelerle şişirilmiş ancak aslında derslere bile katılmayan akademisyenler görmekteyiz. Bu durumun zararlarını günümüzde yeterince görmekle birlikte bu durum gelecekte oluşacak büyük bir felaketin habercisidir. Bu sorunun giderilebilmesi için üniversitelerde yer alan Hukuk Fakültelerine akademisyen kotası getirilmesi gerekmektedir. Her ders grubundan en az bir profesörün kendi branşında eğitim vermesinin sağlanması gerekmektedir. Aksi takdirde koşulların sağlanmaması durumunda Hukuk Fakültesi açmaya yeterli olmadığında üniversiteye bu fakülte için izin verilmemesi gerekir.

 

ARABULUCULUK SİSTEMİ HAKKINDAKİ OLUMLU/OLUMSUZ DÜŞÜNCELERİNİZ NELERDİR? MEVCUT SİSTEMİ DOĞRU BULUYOR MUSUNUZ?

Arabuluculuk sistemi kişilerin, özgür iradeleriyle seçtikleri tarafsız ve uzman bir üçüncü kişinin hakemliğinde, uyuşmazlığın mahkeme dışı, hızlı ve kesin bir şekilde çözülmesini amaçlayan bir usul hukuku kurumu olması hasebiyle kişilerin erken haklarının erken çözüme kavuşmasını sağlamaktadır. Olumsuz yönleri ise “Zorunlu Arabuluculuk Sistemi” açısında kişilerin özgür iradeleri bir kenara bırakılarak bu yola başvurmaları zorunlu kılınmıştır. Bu durum iradi olarak başvurmak istemeyen taraflar açısından hem anayasal hakkın ihlali olarak hem de sürecin gereksiz uzaması olarak karşımıza çıkmaktadır. Ancak genel itibariyle baktığımızda arabuluculuk sistemi içerisinde çözüme kavuşan dosya oranı her yıl ortalama olarak %30 un üzerinde tespit edildiğinden kaynaklı mahkemelerdeki dava yükünü hafifletmekte olup görülmekte olan davaların da erken sonuca kavuşmasını sağlamaktadır.

 

AVUKAT OLARAK KENDİNİZE ÖRNEK ALDIĞINIZ BİRİLERİ VAR MI? 

Elbette var. Stajyerini takip elemanı olarak değil de kendi meslektaşı olarak gören her avukat örnek alınması gereken avukattır. Bu düşüncede olmam sebebiyle staj dönemim de bana üstatlık yapan birçok avukat olmuştur. Hepsinin yeri değeri ayrıdır ancak sürekli olarak bana duruşmalara katılma, dosyaları inceleme, müvekkil görüşmelerine katılma fırsatı tanıyan ve stajyerliği, avukatlığı öğretme konusunda her zaman yanımda olan Sayın Av. Özkan Burak ÖZMEN ve Av. Murat Gökhan ORÇUN benim örnek aldığım avukatlar arasında başı çekmektedir.

Bu çalışmaya öncülük eden Sayın meslektaşım Av. Sinem SAÇKAN’a da böyle bir çalışma yapması ve bana da bu çalışmada yer vermesi hasebiyle teşekkür ederim.

Av. Burak ÇELİKKOL

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder